Privat | Företag Boka demo Logga in Partnerskap: Förebygg kreditförluster...Läs mer
Kontakta ViPo
Här finner du våra allmänna villkor, svaren på vanliga frågor, kontaktinformation samt integritetspolicy.
Frågor om tjänster, fakturering och övriga frågor.
Måndag-Torsdag: 09.30-16.30
Lunchstängt: 12.30-13.30
Fredag: 09.30-15.00
Helger & Röda dagar: Stängt
För dig som behöver spärra personnummer, mobiltelefon eller betalkort.
Alltid öppet 24/7
Här nedan finner du de senast uppdaterade villkoren för våra tjänster.
Du som privatperson har rätt att få information om vilken data vi behandlar om dig. Vill du lämna en begäran gör du det skriftligt. Din ansökan måste därtill undertecknas av den sökande samt innehålla uppgifter om namn och personnummer.Utdragen sänds till den sökandes folkbokföringsadress inom en månad från det att ansökan inkommit till oss.
ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7
252 24, Helsingborg
Ring vår kundtjänst för att begära rättelse.
Telefon: 042-12 19 11
Rätt till begränsning av behandling och rätt till dataportabilitet av data började gälla i samband med GDPR, som trädde i kraft den 25 maj 2018.
När något händer med dina personuppgifter – som att någon försöker ta lån i ditt namn eller ändrar din folkbokföringsadress – larmar vi dig direkt via SMS eller e-post.
Vi är ett litet, lyhört team i Helsingborg som tar relationer på allvar. Här slipper du krångliga supportsystem och opersonliga svar. Vi känner våra kunder – och finns här när det verkligen gäller.
Ditt personnummer kan missbrukas. Någon kan försöka beställa telefoner, ta krediter eller ändra din adress utan att du vet om det. Med Konsumentkollen får du veta det direkt – så du kan agera i tid.
Vi får ofta höra att våra tjänster är enkla - på det bästa sättet! Du blir inte överröst med information. Vi ger dig tydliga, mänskliga förklaringar: vad som hänt, varför det spelar roll och vad du bör göra.
Vi bygger ViPo för att det spelar roll. För våra kunder, för våra familjer, för vår stad. Här finns inga riskkapitalister eller kortsiktiga mål – bara långsiktig omtanke och eget ansvar.
Vi vet hur snabbt en identitet kan missbrukas – och hur dyrt det kan bli. Därför har vi gjort Konsumentkollen enkel att använda, tydlig att förstå och snabb att larma. För att du ska slippa ta smällen.
Har du fler personer inlagda i din tjänst? Då kan det vara någon av de andra i din tjänst som fått larm men att ni valt att koppla dennes larm till din telefon. Det är även möjligt att du får larmet om du tecknat avtalet, och ni inte hunnit lägga in telefonnumren till de andra personerna i tjänsten. Du kan själv ändra kontaktnummer på Mina Sidor, eller ringa oss så hjälper vi dig.
Vill du ha hjälp med att aktivera autogiro kan du kontakta vår kundtjänst, eller se vår videoguide här: https://www.vipo.se/minasidor
Du kan även gå in direkt på https://autogiro.svea.com/
Givetvis! Kontakta kundtjänst på 042-12 19 11 eller kundservice@vipo.se för att lägga upp årsfaktura.
Vi erbjuder betalning via faktura, e-postfaktura eller autogiro. Har du nyligen startat e-postfakturering, dubbelkolla om första fakturan hamnat i skräpposten.
I vissa fall medföljer stöldskyddsdekalerna när man tecknar en av våra tjänster. Tjänsten är då kostnadsfri under första året och faktureras därefter årsvis. Om du inte vill ha dekalerna år två, kontakta kundtjänsten så hjälper vi dig att ta bort avgiften samt dekalerna.
Skillnaden mellan ett ID-skydd med aktiv bevakning kontra de flesta ID-försäkringar som ingår i hemförsäkringen, eller som bankerna erbjuder, är att du får en förebyggande tjänst istället för retroaktiv hjälp. Ett av de absolut viktigaste åtgärderna för att förhindra att ett försök till en ID-stöld blir en fulländad ID-stöld är att agera direkt.
Med hjälp av ViPo’s Konsumentkollen och bevakning blir du omedelbart meddelad via sms samt e-post. Detta ger dig möjlighet att stoppa och avbryta bedrägeriförsöket innan det eskalerar. De skydd som försäkringsbolagen erbjuder till exempel, är i princip alltid förknippade med att du måste betala självrisk, samt att du själv måste bestrida eventuella krav och polisanmäla om du blivit kapad. Du kommer även på egen hand behöva kontakta de många olika kreditinstituten som ska kontaktas och även lägga mycket tid och energi på att försöka återställa din egen kreditstatus.
Börja med att kontakta Konsumentkollens spärrservice.
Vi hjälper dig att spärra ditt personnummer, bestrida eventuella falska fakturor och återställa din kreditprofil. Du bör även göra en polisanmälan.
Ett samtal till vår spärrservice räcker.
Personnumret spärras i 14 dagar och hindrar bland annat kreditupplysningar under tiden. Du kan förlänga spärren om du vill – och vi hjälper dig hela vägen.
Du kan logga in på minasidor.vipo.se och se alla dina fakturor. Här kan du även se om fakturan är betalt eller inte, oavsett betalningsmetod.
Pappersfakturan du fått skapades och skickades ut till dig innan ditt autogiro blev godkänt. Vi kommer därmed att dra din betalning via autogiro från nästa månad. Denna månadsbetalning behöver betalas som tidigare.
Kontakta oss för att ta reda på hur vi tillsammans kan hjälpa dina kunder till säkrare företagande och tryggare affärer.
Vi prioriterar din trygghet.
ViPo Säkerhetstjänster AB | 559066-3026 | © All Rights Reserved.