Kontakta ViPo

Hur kan vi hjälpa dig idag?

Här finner du våra allmänna villkor, svaren på vanliga frågor, kontaktinformation samt integritetspolicy.

kreditkoll bolagskollen kreditupplysning gratis

Betrodda av 15 000+ kunder

ViPo's Kundservice

Kontakta kundtjänst.

Frågor om tjänster, fakturering och övriga frågor.

Öppettider i kundtjänst

Måndag-Torsdag: 09.30-16.30
Lunchstängt: 12.30-13.30
Fredag: 09.30-15.00
Helger & Röda dagar: Stängt

Vipo's spärrservice

Kontakta spärrservice.

För dig som behöver spärra personnummer, mobiltelefon eller betalkort.

Öppettider i spärrservice

Alltid öppet 24/7

Begära tillgång till data

Vi prioriterar din integritet

Du som privatperson har rätt att få information om vilken data vi behandlar om dig. Vill du lämna en begäran gör du det skriftligt. Din ansökan måste därtill undertecknas av den sökande samt innehålla uppgifter om namn och personnummer.Utdragen sänds till den sökandes folkbokföringsadress inom en månad från det att ansökan inkommit till oss.

 

Skicka begäran till

ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7
252 24, Helsingborg

 

Begära rättelse av data & invända till behandling av data

Ring vår kundtjänst för att begära rättelse.
Telefon: 042-12 19 11

 

Övriga rättelser

Rätt till begränsning av behandling och rätt till dataportabilitet av data började gälla i samband med GDPR, som trädde i kraft den 25 maj 2018.

gratis kreditkollen bolagskollen

Därför väljer våra kunder oss

Vi prioriterar goda relationer.

Snabba och tydliga larm

När något händer med dina personuppgifter – som att någon försöker ta lån i ditt namn eller ändrar din folkbokföringsadress – larmar vi dig direkt via SMS eller e-post.

Du möts av riktiga människor

Vi är ett litet, lyhört team i Helsingborg som tar relationer på allvar. Här slipper du krångliga supportsystem och opersonliga svar. Vi känner våra kunder – och finns här när det verkligen gäller.

Vi bevakar dig och din omvärld

Ditt personnummer kan missbrukas. Någon kan försöka beställa telefoner, ta krediter eller ändra din adress utan att du vet om det. Med Konsumentkollen får du veta det direkt – så du kan agera i tid.

Inga krångliga rapporter

Vi får ofta höra att våra tjänster är enkla - på det bästa sättet! Du blir inte överröst med information. Vi ger dig tydliga, mänskliga förklaringar: vad som hänt, varför det spelar roll och vad du bör göra.

Vi är familjeägda och familjära

Vi bygger ViPo för att det spelar roll. För våra kunder, för våra familjer, för vår stad. Här finns inga riskkapitalister eller kortsiktiga mål – bara långsiktig omtanke och eget ansvar.

En tjänst - 4 viktiga delar

Vi vet hur snabbt en identitet kan missbrukas – och hur dyrt det kan bli. Därför har vi gjort Konsumentkollen enkel att använda, tydlig att förstå och snabb att larma. För att du ska slippa ta smällen.

Nyheter och Blogg

ViPo Säkerhetstjänster - kreditkoll och bolagsbevakning företagsbevakning

Vanliga frågor och svar om larm. fakturering. autogiro.

Frågor och svar

Jag har fått larm, men kan inte se något på Mina Sidor?

Har du fler personer inlagda i din tjänst? Då kan det vara någon av de andra i din tjänst som fått larm men att ni valt att koppla dennes larm till din telefon. Det är även möjligt att du får larmet om du tecknat avtalet, och ni inte hunnit lägga in telefonnumren till de andra personerna i tjänsten. Du kan själv ändra kontaktnummer på Mina Sidor, eller ringa oss så hjälper vi dig.

Hur aktiverar jag autogiro?

Vill du ha hjälp med att aktivera autogiro kan du kontakta vår kundtjänst, eller se vår videoguide här: https://www.vipo.se/minasidor

Du kan även gå in direkt på https://autogiro.svea.com/

Kan jag betala kvartals- eller årsvis?

Givetvis! Kontakta kundtjänst på 042-12 19 11 eller kundservice@vipo.se för att lägga upp årsfaktura.

Vilka betalningsalternativ finns?

Vi erbjuder betalning via faktura, e-postfaktura eller autogiro. Har du nyligen startat e-postfakturering, dubbelkolla om första fakturan hamnat i skräpposten.

Vad är stöldskyddsdekaler?

I vissa fall medföljer stöldskyddsdekalerna när man tecknar en av våra tjänster. Tjänsten är då kostnadsfri under första året och faktureras därefter årsvis. Om du inte vill ha dekalerna år två, kontakta kundtjänsten så hjälper vi dig att ta bort avgiften samt dekalerna.

Vad är skillnaden mellan försäkring och ID-skydd?

Skillnaden mellan ett ID-skydd med aktiv bevakning kontra de flesta ID-försäkringar som ingår i hemförsäkringen, eller som bankerna erbjuder, är att du får en förebyggande tjänst istället för retroaktiv hjälp. Ett av de absolut viktigaste åtgärderna för att förhindra att ett försök till en ID-stöld blir en fulländad ID-stöld är att agera direkt.

Med hjälp av ViPo’s Konsumentkollen och bevakning blir du omedelbart meddelad via sms samt e-post. Detta ger dig möjlighet att stoppa och avbryta bedrägeriförsöket innan det eskalerar. De skydd som försäkringsbolagen erbjuder till exempel, är i princip alltid förknippade med att du måste betala självrisk, samt att du själv måste bestrida eventuella krav och polisanmäla om du blivit kapad. Du kommer även på egen hand behöva kontakta de många olika kreditinstituten som ska kontaktas och även lägga mycket tid och energi på att försöka återställa din egen kreditstatus.

Vad gör jag om någon använder mitt personnummer?

Börja med att kontakta Konsumentkollens spärrservice.
Vi hjälper dig att spärra ditt personnummer, bestrida eventuella falska fakturor och återställa din kreditprofil. Du bör även göra en polisanmälan.

Hur spärrar jag mitt personnummer?

Ett samtal till vår spärrservice räcker.
Personnumret spärras i 14 dagar och hindrar bland annat kreditupplysningar under tiden. Du kan förlänga spärren om du vill – och vi hjälper dig hela vägen.

Hur ser jag om min faktura är betald?

Du kan logga in på minasidor.vipo.se och se alla dina fakturor. Här kan du även se om fakturan är betalt eller inte, oavsett betalningsmetod.

Jag har skickat in en autogiro blankett, men jag har ändå fått en pappersfaktura?

Pappersfakturan du fått skapades och skickades ut till dig innan ditt autogiro blev godkänt. Vi kommer därmed att dra din betalning via autogiro från nästa månad. Denna månadsbetalning behöver betalas som tidigare.

SAMARBETEN & Partnerskap

Vill du skapa tryggare affärer?

Kontakta oss för att ta reda på hur vi tillsammans kan hjälpa dina kunder till säkrare företagande och tryggare affärer.

ViPo Säkerhetstjänster AB | 559066-3026 | © All Rights Reserved.

Rulla till toppen

Fyll i formuläret och bli kund hos oss idag!

Beställ

Genom att skicka in detta formulär bekräftar du att samtliga uppgifter du lämnat är riktiga, samt att du har rätt att teckna tjänster för ovan angivna person- eller organisationsnummer.

Days :
Hours :
Minutes :
Seconds